Çelebi Holding, İzmir Limanı'nı almaktan vazgeçti. Özelleştirme İdaresi Başkanlığı (ÖİB), ihalede ikinci en yüksek teklifi veren Çelebi Holding'e limanı teklif etmişti. Çelebi, tekliften 90 gün sonra limanı almayacağını açıkladı.
Çelebi Holding'in ÖİB'den aldığı ikinci uzatma süresi, 23 Nisan 2010'da doldu. Bu tarih resmi tatil olduğu için limanı almayacağını bugün (26 Nisan) ÖİB'ye bildirdi.
Çelebi'nin açıklamasında, "Yönetim kurulumuz, geçen yıl itibariyle tüm dünyada etkisini gösteren küresel ekonomik kriz sonrasında İzmir Limanı'nın quanto costa il trapianto di capelli işletme hakkını almanın 'rantabl' olmayacağına karar verdi." denildi.
İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş ise limanın üç yıllık özelleştirme ihalesinin bu şekilde sonuçlanmış olmasından büyük üzüntü duyduklarını belirtti. Yapımı 60 yıldır tam olarak bitmeyen, 20 yıldır taraması ve gerekli yatırımlar yapılmayan liman için üç yıl daha kaybedildiğini ifade eden Demirtaş, "İzmir'in en büyük ve Türkiye'nin en önemli limanlarından birisi olmasına karşılık bitmeyen bir kadersizliği var. Özelleştirme de bunun son halkası oldu. 'Keşke yargı süreci bu kadar uzamasaydı, keşke önce Global Holding–Hutchison–EİB konsorsiyumu, ardından Çelebi Holding ek süre almadan karar verseydi.' diyebiliriz ama artık arkamıza değil, önümüze bakmalıyız. Şimdi yeni bir süreç başlıyor ve, 'Ne olacak limanın bu hali?' diye herkes düşünüyor. Bize göre yol haritası belli. Nihai hedef özelleştirme olmak üzere otonom bir yönetimle hizmetler iyileştirmeli. Limanın ürettiği kârı, artık TCDD almamalı. Bu kârla iyileştirme ve ekipman yatırımı yapılmalı. Bu konuda en yetkili ve bilgili kişi de Ulaştırma Bakanımız Sayın Binali Yıldırım'dır." açıklamasında bulurdu.
Ege Bölgesi Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ender Yorgancılar da limanın daha verimli çalışabilmesi için mutlaka yatırım gerektiğini vurguladı.
Yorgancılar, "Bu yatırımın iki boyutu var. Birincisi liman içindeki vinç ve gemilerin yanaşma sahalarının genişletilmesi. Diğeri de körfezde gerekli dip taramalarının yapılıp derinlik arttırılarak büyük tonajlı gemilerin girmesinin sağlanması. Artık kruvaziyer gemilerinin İzmir'e geliş sayıları da artmaya başladı. Dolayısıyla yolcu gemileri için ayrı bir yer ve yanaşma peronları yapılması gerekiyor. Türkiye'nin ikinci büyük konteyner ihracat üssü olan İzmir Limanı, bugün maalesef iyi işletilemediğinden ve yatırım yapılamadığından dolayı üçüncülüğe geriledi. Bu yatırımlar yapılmazsa 13. duruma kadar gidebilir." dedi.
Kategori : GÜNCEL